Hoge doses vitamine D kunnen de ziekteactiviteit bij beginnende multiple sclerose (MS) mogelijk aanzienlijk verminderen. Dit blijkt uit een studie waarvoor patiënten met nieuw gediagnosticeerd klinisch geïsoleerd syndroom (CIS) werden gerandomiseerd tussen tweewekelijks een hoge dosis vitamine D3 of placebo gedurende 24 maanden. De resultaten werden gepresenteerd tijdens ECTRIMS.
“Het voornaamste doel bij post-COVID is symptoomverlichting, vaak niet-medicamenteus”
jun 2026 | Virale infecties